LaserTryck.se AB
Beställ före kl. 13 idag ONSDAG och vi skickar torsdag ?

Ris / Ros

Hos LaserTryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst.

Ris/ros
Om du har ris/ros till vår kundtjänst, vill vi att du hör av dig på reklamation@lasertryck.se.

Reklamation
När du mottager din trycksak, rekommenderar vi dig till att kontrollera din order noga, att allt är som det ska vara, så du kan reklamera inom våra 8 dagars reklamation tid.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur. Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar.

Skadat paket
Om du mottar ett paket som blivit skadat under transporten, så ombeds du att omgående (och senast inom 24 timmar) kontakta oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga ett foto av både innehållet och emballaget, annars täcker inte PostNord eventuella skador.

Observera att synliga skador ska anmälas omgående och ej synliga skador ska anmälas inom sju dagar.

Ris, ros och reklamationer

Göra reklamation via mail

Du kan göra en reklamation via mail genom att skriva till reklamation@lasertryck.se.

I mailet ska du ange följande:

  • • Ordernummer
    Ange det ordernummer som reklamationen avser.
  • • Händelseförlopp
    Beskriv kortfattat vad som ligger till grund för reklamationen.
  • • Lösningsförslag 
    Hur kan vi på ett tillfredsställande sätt åtgärda reklamationen?
    Ny trycksak, prissänkning (vänligen ange förslag på prissänkning).

Gör reklamation via kundcenter

Du kan göra en reklamation genom att fylla i formuläret via vårt kundcenter.

Detta gör du genom att göra följande:

  • Logga in på ditt kundcenter
    Om du inte redan är inloggad.
  • Upprätta reklamation
    Klicka på "Upprätta rekl." vid den order du vill reklamera.
  • Fyll i formuläret
    När du har fyllt i formuläret klickar du på "upprätta reklamation

Vid retur av trycksaker

Om det är avtalat, att trycksaken skall i retur till oss, kommer du att få närmare anvisningar från reklamationsavd. Om hur du ska gå tillväga.

Efterlysning av paket

Oavsett hur din paket skickas, har vi fullständig koll på spårningen.

Paketnummer
Alla kunder mottager ett paketnummer via email, när paket skickas.

Du kan följa din paket på denna länk.

Observera, att din paketsökning oftast är möjlig på hemsidan först kl. 23:30 på avsändningsdagen.

Företagspaket efterlysning
Är din paket försenad eller försvunnen, så sänd ett mail till oss på reklamation@lasertryck.se (Var uppmärksam på att vi dessvärre inte kan utlova garantier för tidpunkt av leverering, på transportfirmornas vägnar).

Skadat paket
Mottager du en paket, som är skadat under transport, bör du notera ”mottaget med förbehåll”, när du kvitterar vid mottagelsen.

Därefter ombedes du snarast (och senast inom 24 timmar) återkoppla till oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga foto av både skadat innehåll samt yttre och inre emballage (viktigt) annars ersätter PostNord inte skadan.

Observera att synliga skador ska anmälas omgående och ej synliga skador ska anmälas inom sju dagar.

Så här kontaktar du PostNord
För att efterlysa din paket, ska du kontakta PostNord kundservice på telefon 0771- 33 33 10.

PostNord logo

Ny trycksak
Var uppmärksam på, att LaserTryck.se enligt våra affärsvillkor inte ansvarar för försändelsen av din trycksak.

Önskar du ett återupptryck av din trycksak pga. leveringsproblem, ombedes du sända en mail till reklamation@lasertryck.se, då vi ofta kan erbjuda rabatt på återupptryck.

PostNord service
Upplever du problem med servicen hos PostNord, vill vi gärna höra ang. detta på reklamation@lasertryck.se.

Vi kommer därefter sända ditt ärende vidare till våran kontaktperson hos PostNord.

Kundservice i världsklass

Behöver du hjälp?

Vi är redo dygnet runt och du får bl.a. en egen, fast trycksaksrådgivare.

Gratis filkontroll

Är du osäker på om din fil kan användas för tryckning?
LaserTryck.se erbjuder att kontrollera din fil helt gratis och utan förpliktelser.

Läs mer

Gratis prover

Titta på vår fina tryckkvalitet och bestäm vilken papperstyp som passar just dina behov.

Beställ tryckprover

Mallar

Då slipper du för allt krångel med beskärning, dokumentstorlekar och liknande när du utformar din trycksak.

Läs mer
Loading ...

Din inköpskorg

 
Ekspres gebyr:
Pris totalt : exkl. moms
Samlet rabat: