Ris/ros

Ris / Ros

Hos LaserTryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst



Ris/ros
Om du har ris/ros till vår kundtjänst, vill vi att du hör av dig på reklamation@lasertryck.se.

Reklamation
När du mottager din trycksak, rekommenderar vi dig till att kontrollera din order noga, att allt är som det ska vara, så du kan reklamera inom våra 8 dagars reklamation tid.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur. Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt,
vanligtvis inom 48 timmar.

Skadat paket
Om du mottar ett paket som blivit skadat under transporten, så ombeds du att omgående (och senast inom 24 timmar) kontakta oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga ett foto av både innehållet och emballaget, annars täcker inte PostNord eventuella skador.


Ris, ros og reklamationer


Ris / Ros

Hos Lasertryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst.



Ris/ros
Om du har ris/ros till vår kundtjänst , vill vi att du hör av dig på reklamation@lasertryk.dk .

Reklamation
Vid reklamation, vänligen kontakta reklamation@lasertryk.dk.

Beskriv vänligen följande i e-postmeddelandet:

• Beställningsnummer
- Noter beställningsnummer reklamationen rör
(visas på den vita etiketten på utsidan av paketet).
• Bakgrund
- Beskriv orsaken till reklamationen
• Åtgärder
- Hur kan vi lösa reklamationen på ett tillfredsställande sätt för dig?
Ny trycksak, lägre kostnad (vänligen ge förslag på rabatt)

Använd inte trycksaken!
Det är viktigt att du inte börjar använda den felaktiga produkten.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur.
Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar.


Ris, ros och reklamationer

Vid retur
Om det avtalas att trycksaken måsta returneras, följ stegen nedan:

Vi ber om förståelse för att all korrespondens sker via e-post.

Ris, ros och reklamationer Vi hoppas på ett gott samarbete
Med ovanstående hoppas vi att du som kund upplever en snabb och effektiv handläggning av eventuella reklamationer.

Ansvarig
För mer information, kontakta kundtjänstansvarig Ronni Thing på e-postadressen info@lasertryck.se

GÖRA REKLAMATION VIA MAIL

Du kan göra en reklamation via mail genom att skriva till reklamation@lasertryck.se

I mailet ska du ange följande: 

• Ordernummer
- Ange det ordernummer som reklamationen avser 

• Händelseförlopp
- Beskriv kortfattat vad som ligger till grund för reklamationen.

• Lösningsförslag 
- Hur kan vi på ett tillfredsställande sätt åtgärda reklamationen? 
Ny trycksak, prissänkning (vänligen ange förslag på prissänkning). 

GÖR REKLAMATION VIA KUNDCENTER

Du kan göra en reklamation genom att fylla i formuläret via vårt kundcenter

Detta gör du genom att göra följande:

• Logga in på ditt kundcenter
- Om du inte redan är inloggad 

• Upprätta reklamation
- Klicka på "Upprätta rekl." vid den order du vill reklamera

• Fyll i formuläret
- När du har fyllt i formuläret klickar du på "upprätta reklamation 

VID RETUR AV TRYCKSAKER

Om det är avtalat, att trycksaken skall i retur till oss, kommer du att få närmare anvisningar från reklamationsavd. Om hur du ska gå tillväga.

Efterlysning av paket

Oavsett hur din paket skickas, har vi fullständig koll på spårningen.

Paketnummer
Alla kunder mottager ett paketnummer via email, när paket skickas.

Du kan följa din paket på denna länk.

Observera, att din paketsökning oftast är möjlig på hemsidan först kl. 23:30 på avsändningsdagen.

Företagspaket efterlysning
Är din paket försenad eller försvunnen, så sänd ett mail till oss på reklamation@lasertryck.se (Var uppmärksam på att vi dessvärre inte kan utlova garantier för tidpunkt av leverering, på transportfirmornas vägnar).

Skadat paket
Mottager du en paket, som är skadat under transport, bör du notera ”mottaget med förbehåll”, när du kvitterar vid mottagelsen.

Därefter ombedes du snarast (och senast inom 24 timmar) återkoppla till oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga foto av både skadat innehåll samt yttre och inre emballage (viktigt) annars ersätter PostNord inte skadan.

Så här kontaktar du PostNord
För att efterlysa din paket, ska du kontakta PostNord kundservice på telefon 0771- 33 33 10.


Ny trycksak
Var uppmärksam på, att LaserTryck.se enligt våra affärsvillkor inte ansvarar för försändelsen av din trycksak.

Önskar du ett återupptryck av din trycksak pga. leveringsproblem, ombedes du sända en mail till reklamation@lasertryck.se, då vi ofta kan erbjuda rabatt på återupptryck.

PostNord service
Upplever du problem med servicen hos PostNord, vill vi gärna höra ang. detta på reklamation@lasertryck.se.

Vi kommer därefter sända ditt ärende vidare till våran kontaktperson hos PostNord.

Din inköpskorg

Ekpres gebyr
Pris totalt exkl. moms
Samlet rabat

Vi rekommenderar att du beställer på nätet.

På så sätt vet du säkert att beställningen blir korrekt när det gäller format, upplaga och färger.
Och du undviker förseningar på grund av att vi måste lägga in beställningen manuellt.

Om du är osäker kan du kontakta kundtjänst på info@lasertryck.se
eller på tel. +45 87 303 403
Få innehållet i varukorgen skickat till valfri e-postadress.
I e-postmeddelandet finns en direktlänk som underlättar återbeställning.
>
Neutral offert

Möjligheten för att få neutrala offerter är ett verktyg till de många reklambyråer som vi har glädje av att vara underleverantörer för.

Genom att få neutrale offerter kan byråerna lätt anpassa priserna och skicka det vidare till deras kund. Vårt namn, logga och beställningslänk finns inte med i offerten.

Allt är möjligt
Om du har frågor, eller inte hittar det du söker, vänligan kontakta vår kundtjänst på info@lasertryck.se eller ring på 08-55 11 89 54.