Beställ före kl. 13 idag TORSDAG och vi skickar fredag ?

Reklamation

Hos LaserTryck.se försöker vi ständigt förbättra vår kundtjänst.

Reklamation
När du mottager din trycksak, rekommenderar vi dig till att kontrollera din order noga, att allt är som det ska vara. Reklamationer kan anmälas inom reklamationsfristen på 8 dagar. Vi kommer sedan att följa upp ärendet så snart som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar.

Vid handläggning av reklamationen vi ofta få den felaktiga trycksaken i retur. Kasta därför inte något innan du har varit i kontakt med oss. Trycksaken returneras på vår bekostnad. Se mer nedan.

Reklamationer

Så här gör du

Göra reklamation via mail

Du kan göra en reklamation via mail genom att skriva till reklamation@lasertryck.se.

I mailet ska du ange följande:

  • • Ordernummer
    Ange det ordernummer som reklamationen avser.
  • • Händelseförlopp
    Beskriv kortfattat vad som ligger till grund för reklamationen.
  • • Lösningsförslag 
    Hur kan vi på ett tillfredsställande sätt åtgärda reklamationen?
    Ny trycksak, prissänkning (vänligen ange förslag på prissänkning).

Gör reklamation via kundcenter

Du kan göra en reklamation genom att fylla i formuläret via vårt kundcenter.

Detta gör du genom att göra följande:

  • Logga in på ditt kundcenter
    Om du inte redan är inloggad.
  • Upprätta reklamation
    Klicka på "Upprätta rekl." vid den order du vill reklamera.
  • Fyll i formuläret
    När du har fyllt i formuläret klickar du på "upprätta reklamation

Vid retur av trycksaker

Om det är avtalat, att trycksaken skall i retur till oss, kommer du att få närmare anvisningar från reklamationsavd. Om hur du ska gå tillväga.

Efterlysning av paket

Oavsett hur din paket skickas, har vi fullständig koll på spårningen.

Paketnummer
Alla kunder mottager ett paketnummer via email, när paket skickas.

Du kan följa din paket på denna länk.

Observera, att din paketsökning oftast är möjlig på hemsidan först kl. 23:30 på avsändningsdagen.

Företagspaket efterlysning
Är din paket försenad eller försvunnen, så sänd ett mail till oss på reklamation@lasertryck.se (Var uppmärksam på att vi dessvärre inte kan utlova garantier för tidpunkt av leverering, på transportfirmornas vägnar).

Skadat paket: Om du får ett paket/pall som ser skadat ut bör du påpeka detta för chauffören och be om en anteckning "mottaget med reservation på grund av tecken på skada". Detta är ett krav i händelse av ersättning.

Därefter ombedes du snarast (och senast inom 24 timmar) återkoppla till oss på reklamation@lasertryck.se. Bifoga foto av både skadat innehåll samt yttre och inre emballage (viktigt) annars ersätter PostNord inte skadan.

Observera att synliga skador ska anmälas omgående och ej synliga skador ska anmälas inom sju dagar.

Så här kontaktar du Bring
För att efterlysa din paket, ska du kontakta Bring kundservice på telefon 0770-11 33 00..

Bring logo

Ny trycksak
Var uppmärksam på, att LaserTryck.se enligt våra affärsvillkor inte ansvarar för försändelsen av din trycksak.

Önskar du ett återupptryck av din trycksak pga. leveringsproblem, ombedes du sända en mail till reklamation@lasertryck.se, då vi ofta kan erbjuda rabatt på återupptryck.

Bring service
Upplever du problem med servicen hos Bring, vill vi gärna höra ang. detta på reklamation@lasertryck.se.

Vi kommer därefter sända ditt ärende vidare till våran kontaktperson hos Bring.

Kundservice i världsklass

Behöver du hjälp?

Vi är redo dygnet runt och du får bl.a. en egen, fast trycksaksrådgivare.

Gratis filkontroll

Är du osäker på om din fil kan användas för tryckning?
LaserTryck.se erbjuder kostnadsfri filkontroll.

Läs mer

E-postservice

Får vi skriva till dig när vi har rabatterade priser och andra nyheter?

Abonnera

Gratis prover

Titta på vår fina tryckkvalitet och bestäm vilken papperstyp som passar just dina behov.

Beställ tryckprover

Mallar

Använd våra mallar där all teknisk information finns med i dokumentet.

Läs mer
Loading ...

Din inköpskorg

Ekspres gebyr:
Pris totalt : exkl. moms
Samlet rabat: